Saturday, October 28, 2017

DİN VE BİLİM


Din mukaddes bir inançtır. (Dinde zorlama yoktur.) [Bakara-256]  buradaki konu tarihsel bilgi ve semavi dinlerde (bilim)  ile ilgili bahis olup olmadığıdır.  Dini kabul etmenin de evreleri vardır.  En ilkel toplumların törenli kutsamalarının (din)e dönüşmesi arasındaki zaman geçmiştir.  Akıl, fikir ve ruhen gelişmekte olan insan nesli önce kendi varlığının nedenini ve niçin burada olduğunu sormaya başlamıştır.  Evrenin büyük  ise bir yaratıcı olduğu  düşüncesine ulaştırmışır. Sonra, o ulu yaratıcıya   bulaşma yollarının aranması ( din) kavramını bir yönteme bağlamıştır. (Din)’in yaratıcı ile yaratılanı arasındaki  bağlantı ve iletişime aracı olduğu anlaşılmıştır.

Üç semavi din kitabının ilki olan ( Tevrati Şerif)  Hazreti Musa'ya indirilmiştir. (Allah'ın birliği ve ”10 emrini”  alıp yaymak) için dağa  giden Hazreti Musa idollere tapan kavimleri doğru yolu gösteren,  kitaplı bir peygamber olmuştur.

İkinci peygamber Hazreti İsa bir mucize ile dünyaya gelmiştir. İnsanlık adına getirdiği yeni fikirleri kapsayan sözleri dört aziz tarafından ( İncil’i Şerife) geçirmiştir.  Birinci bölüm olan (Ahdi Atik) değiştirilmiştir. Doğum tarihi (Milat)  sayılmış ve yeni bir çağ başlamıştır.  Fakat ilk iki semavi din kitabı da insanı ahlaken eğitimeye önem vermişledir.

Yüce Allah semavi dinlerin sonuncusu olan (Kuranı Kerimi) Hazreti Muhammed'e vahdetmiştir. Ve Hazreti Peygamberi geleni aynen bildirme görevini vermiştir

Kuranı Kerim'de akıl ile ilgili birçok ayet vardır. Kuranı Kerim (Oku) diye başlar. (Aklınızı kullanmaz mısınız? )  diye sorar, ( düşünün) der.

(Bilim) ise doğrudan akıl ile bağlantılı olduğu için din ile çelişmez.

Burada (bilgi) ile (bilimi) ayırmak gerekiyor. (Bilgi)  üç semavi dinde de var. (Bilim) ise fiziksel veya ruhsal konuları araştırma, deneme, ispatlayıp sonuca vardırma yöntemidir.

Kuranı Kerim'de ilmin değeri ve ilime yönlendirme ile ilgili ayetler vardır. İnsanları ilime yönlendiren çeşitli konular içermektedir.  

Yüce Allah'ın Kuranı Kerim'deki akıl ve akıllı kullanma ile ilmi öğrenme konusu ayetlerle bildirilmiştir. İlim öğretilmekle kazanılan çalışmakla elde edilen bir kavramdır. İlime ve akla önem vermekte olan kutsal kitabımız bugün hala tam aydınlatılmamış sırlar içerdiği kanısındayım.



No comments:

Post a Comment